7 Eylül 2009 Pazartesi

Leylek

Uzun uzun yazacaktım güya havaalanına dair düşüncelerimden başlayıp İstanbul- Paris arası nasıl yere çakılmanın eşiğine geldiğimizi, ne düşündüğümü, ne hissettiğimi üzerime bütün zor zamanlarda olduğu gibi hatta hepsinden daha güçlü bir sekine indiğini, sonra Paris'te 18 saat nasıl beklediğimi, yerlerde yattığımı, sonra Boston'a gelirken uçakta saatlerce ne diye ağladığımı (tamam bunu değil), ev konusundaki kararsızlığımı...Hatta yanımda oturan 15 yaşında Fransa'da doğmuş büyümüş kızın Türkiye iğrenç bir yer dediğini bile anlatacaktım.
Ama çok sıkıldım bir an tüm yaşadıklarımdan. Ev konusunda da karar verdim zaten (hala yerleşmesem de) derslerim konusunda da karar verdim de okul param yatırılmadı kayıt yaptıramıyorum hadi bakalım ne olacak deyip o sekineden bir parça aldım bekliyorum. İbranicede alfabeyi kaçırdım ne olacak şimdi bilemiyorum...
Daha önemli bir şey var 4 gündür geldim geleli düşündüğüm...Benim yerim neresi? Orası değildi (değildi ki geldim) burası da değil... Havaalanında baktım baktım uçakların gittiği geldiği yerlere düşündüm. Belki Tokyo bilmiyorum, belki Budapeşte, Prag, Kudüs, Kahire, Amman, Şam, Johannesburg...Bilmiyorum...Belki de hiçbiri annemin dediği gibi. Ya da ne bileyim işte Simyacı'da araklanıp anlatılan o hikaye gibi. Orta 1'de okurken aa aşırmış diye düşünmediğim için sadece gitme kalma meselesini düşünmüştüm. Gitsem ben kesin bulurum demiştim hazinemi. Çocuktuk işte saftık...Anne tecrübesine ve halk arasında söylenen sözlere hep güvenmem gerekirmiş oysa. (Leylek demiş ki hangi yuvaya gitsem o yuva...)

5 yorum:

tufani dedi ki...

Ben sana hep söylüyorum dinlemiyosun...
Senin yerin olduğun yerdi zaten.

Unknown dedi ki...

Ben nerede degilsem,orada iyi olacakmisim gibi gelir .
Baudelaire amcama katiliyorum.

seyyarat dedi ki...

Ben anneme katılıyorum artık gördükten sonra buraları...

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Herkes mutlu olduğu yerde olmalı ve hatta sevdikleriyle birlikte olmalı diye düşünüyorum.
Selamlar

mustafa dedi ki...

mimledim seni...yazmak istersen eğer bi uğra