6 Temmuz 2010 Salı

Herkes ne çok biliyor

Uzun zamandır etrafımda doktor olacak olanlar ve ya olmuş olanlar var. Birlikte yaşadıklarım bile oldu. Alışkınım dünyadan habersiz olmalarına. Bu şaşırmama engel değil.

Doktor: Bu nedir?
Ben: Holocaust Memorial.
Doktor: Yani?
Ben: Anıt.
Doktor: Ne anıtı.
Ben: Holocaust.
Doktor: Ya tamam işte, o ne?
Ben: Holocaust ne diye mi soruyorsun? Doğru mu anladım?
Doktor: Evet.
Ben: (Üşenmedim uzun uzun anlattım.)
Doktor: Hee. Evet  ya. Bir film görmüştüm ben onunla ilgili. 

Mühendislerle de çok yakındım. Onlara da "Bak burası Dünya. Merhaba de hadi." dediğim çok oldu. Yine de şaşırdım.

Mühendis: (İki yıldır burada yaşayan hem de) Hangi okulda?
Ben: Berklee. 
Mühendis: Bölümü ne?
Ben: Bölümü derken?
Mühendis: Yani ne bileyim işte. mühendis mi işletmeci mi?
Ben: Berklee'de?
Mühendis: Eee?
Ben: (Uzun uzun anlattım üşensem de.)
Mühendis: Şimdi orada mühendis falan yok mu hiç?

Bu akşam birileri yine "Yea bu Amerikalılar dünyaya dair hiçbir şey bilmiyorlar yea!" diyordu. Onaylamamı istediler. Boş boş baktım. Israr ettiler. Öyle tabii, dedim. Siz çok biliyorsunuz.


1 yorum:

B dedi ki...

Kabul genelde doktor ya da muhendislerden cikiyor da bunlar, bu tip insanlarin itici tarafi bisey bilmemeleri degil, aslinda herseyi bildiklerini zannetmeleri. Yani bu anit ne, o ne bu ne derken, bilmedigi icin utanan ve daha fazla sormaya cekinen bir yapidan cok, ben bilmiyorsam, bilinmesi gereken de yoktur aymazliginda olmalari.berkleyle holokostun ne oldugunu biliyor olarak da biseyden yirtamadik tabii, allah insani ne bilmedigini bilenlerden etsin. Tahammul etmek sorunda oldugu degil, birlikte olmaya can attigi kisilerle bulustursun.