10 Nisan 2010 Cumartesi

Bugün yine afacanlığın üzerinde galiba

Hasta kaydını yapan kişinin adımdan sonra sorduğu ilk soru: "marital status". Tabi ki hemen cevap vermedim. O parmaklarıma bakmaya çalışırken ben "Neden?" dedim. Bilmiyormuş, doldurması gerekiyormuş. Tekrar sordum, çünkü bence öyle saçma şey olur mu hiç. Doğum tarihimi sorması lazım tecrübelerime göre. Onun cevabı da gerçi önce yutkunmama sebep oluyor bu aralar 11 yaşında bir kız yüzünden. Ben söylememekte ısrar ettim sorunun nedenini öğrenmeden medeni durumumu. Sonra kadın bana baktı dudaklarının sadece bir tarafı geriye gitti, evet o alaycı gülümseme, baktı bir süre ve "Yani bekarsın." dedi. Ardından yüzüne yayılan o gülümsemeye karşı bakıp kalmak sinirimi bozan bir şeydir.

Bu küstahlık karşısında cevapsız kalmanın acısını yeni yeni atıyordum üzerimden ki buradaki hemşirelerin doktorların her seferinde tekrar tekrar sordukları cinsel hayatla ilgili sorulardan daha önce bana hiç sorulmayanı ile karşılaştım ilk defa. Hep aktif olup olmamakla ilgili sorudan başlanır ve ona göre devam edilirdi. İlaçlar, ameliyatlar konuşulurken birden doktor heteroseksüel misin homoseksüel misin dedi. Hala Pakistanlı olduğunu hayli belli eden aksanıyla olunca bu soru bir an bağlantı da kuramadığım için anlamadım. Tekrarladı ve ben de üzerime düşeni yapıp "Neden?" dedim.  Doktorları atipik semptomlarımdan önce sorularımla şaşırtmak sevdiğim bir şeydir.


*Başlık birkaç yıl önce sorularıma cevaben bir doktorun yanağımı sıkarak söylediği cümledir.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Birak ugrasma adamlarla yahu. Zaten yasamlari bombok... ne geceleri var ne gunduzleri. Bi de hic farkinda olmadan sigorta sirketlerinin tetikcisi olmuslar... Yazik...

seyyarat dedi ki...

EG ben uğraşmadım ki kimseyle ama :( Çok masumum ben.

Burçe dedi ki...

hakikaten medeni hali neden soruyorlar? burada dogrudan nüfus cüzdanı ile işlem yaptiklarindan görüyor ve sormuyorlar herhalde diye düşündüm şimdi yazarken.

seyyarat dedi ki...

Evet evet, hem de ilk soru idi. Adın ne medeni halin ne diye. Çok ayıp.