17 Kasım 2009 Salı

Elleri cebinde bir adam

Soğuk bir havada sıcacık bir kahveci kadar cazip kaç şey sayabiliriz ki? Sıcacık derken her şeyini kast ediyorum tek tek. Hal hatır soran havayla ilgili yorumlar yapan, gelen evsize güler yüzle bedava kahve verip "bu bagelları da ister misin içine de bunları koyarsın çok güzel olur" diyerek bir paket bagel veren çalışanları, nefis kahvesi, tebeşirle yazılıp sonra silinip değiştirilen fiyatları, gerçekten sıcak olması gibi birçok özelliğiyle.
Amacım soğuktan kıpırdatamadığım parmaklarımı ısıtmaktı öncelikle. Kitabımı defterimi de çıkarıp ders çalışacaktım ki güzelim kahvem içilecek sıcaklığa (soğukluğa) gelmişti benim için. Tarçın da katarak daha lezzetli hale getirdiğim kahvemin köpük kısmından höpürdetirken çalan şarkı beni hangisi olduğunu bilmediğim bir filmin içine attı. Zannediyorum lisede istemeden maruz kaldığım Dawson's Creek ya da ilerleyen yıllarda bilerek isteyerek seyrettiğim Gilmore Girls etkisiyle yüksek sandalyemin üzerinde kollarımı yüksek masaya dayamış, camdan dışarı bakarak gelen geçen insanları, arabaları seyrederek koca fincanımı iki elimle kavramış (sağ elimin üç parmağı fincanın kulpunun içinde olacak şekilde) yudum bile denemeyecek kadar az miktarda henüz sadece köpüğün tadını alırken içine girdiğim filmde esas oğlan sevdiği kızı arkada bırakıp Harvard'a ya da Yale'e (hangisi emin değilim) gidiyordu. Kız ise ailesini geride bırakamadığı için civarda bir Community College'a gidecekti. Zaten ancak onu karşılayabilirdi maddi olarak. Ben o kız değildim merak buyurmayınız efendim. Ben esas kızla esas oğlanın ayrılırken yaptıkları konuşmayı dinliyordum. Kendimi birden içinde bulduğum hayali bir filmde bile sadece seyirci oluyor, kahvemi yudumluyor, kendimce yorumlar yapıyordum.
Bu arabesk senaryoya sebep aradım sonra. Çay içiyor çekirdek yiyor olsam uzaklarda aramazdım sebebi. Oysa vanilla latte idi elimdeki. Bütün suçu bayık country şarkıya attım sonra ve rahatladım. Benimle alakası yoktu.

3 yorum:

Aslısın dedi ki...

kendimi orada buldum yazı okurken, ne güzel yazmışsın.

seyyarat dedi ki...

Teşekkür ederim :) Götüreyim seni de oraya?

Aslısın dedi ki...

olur, kahve olsun, sıcak olsun :)