28 Şubat 2010 Pazar

Beyaz Peynir

Babam şimdi gitsem eve eminim bana en sevdiğim peynirlerden alır. Yağlı, azıcık zorlayınca sürülebilir olan, lezzeti tam istediğim gibi olan beyaz peynirlerden mesela. Yıllarca uğraştı onları bulmak için. Yıllarca her hafta üç çeşit beyaz peynirle döndü alışverişten. Biri annemle yedikleri tuzsuz-yağsız beyaz peynirdi, biri benim sevdiğimden emin olduğu beyaz peynir, sonuncu ise sevebileceğimi düşündüğü beyaz peynir. Kaşar peyniri konusunda değişen tercihlerimi de takip etti sıkı sıkıya. Koyun peyniri, hellim, Erzincan tulum peyniri de memleketten gelen peynirle birlikte hazır edilirdi.


Babam belki herkesten çok daha iyi bildi hep ne sevdiğimi. Bir insanın hangi peyniri sevdiğini bilmenin, ona sabah kahvaltısında onu yedirmenin önemini de bildi. Üşenmeden evde olduğum her sabah gidip benim için yakında olandan değil de ekmeğini sevdiğim fırından taze ekmek de aldı. 


Şimdi ekmeğimi kendim yapıyorum. Bunu böyle söyleyince de ekmeğimi kendim kazanıyorum gibi durdu ama yok sadece kendim yapıyorum. Üstelik onu da makinede yapıyorum. Sonra fark ediyorum ki artık hiçbir peyniri sevemiyorum. Uzak durduğum o Amerikan peynirlerini çıkarırsak ne çok seçeneğim var ne de o seçenekler arasından ne isteyebileceğimi benden iyi bilip bulup getiren babam yanımda. 


Her ekmek kokusu aldığımda, her sabah kahvaltısında babamı biraz daha özlüyorum. Gözlerimi kapatıyorum, onun beni seyreden mutlu gözlerini düşlüyorum.

4 yorum:

alice in prague dedi ki...

babam benim hangi peyniri sevdiğimi bilmez.aslında hangi rengi sevdiğimi bile bilmez!bi açıdan bunların ikiside aynı şey.ama içim kötü oldu sen böyle yazınca.tahminimce sen daha uzaksın babana.ama o baba işte.nerde olursa olsun içinde senin hangi peyniri sevdiğini bilmenin arzusu ve sana en uzak fırından ekmek alabilme isteği var.

seyyarat dedi ki...

Evet uzaktayım şimdi çok. Yılda birkaç gün yapabileceği bir şey artık. Eminim ki büyük zevkle yapıyor hiç onu zahmete sokuyorum endişesine düşmüyorum o sebeple artık.

ramazan dedi ki...

Ah şu evlatlar,babaları neden geç anlarlar.Tez kavuşmanız dileği ile.

Adsız dedi ki...

ne güzel ya. senin babanı ben bile sevdim.