25 Aralık 2009 Cuma

Bilgelik Zor İş

O açtı telefonu, ben selam bile vermedim. Heyecanla oynadığımız oyuna dair şeyler söyledim. Oyun bize verilen, bizim anlatmamız gereken ve başkalarından anlamalarını beklediklerimizden oluşuyordu. Bizim de başkalarını anlamamız gerekliydi. (Tanıdık geldi değil mi?)
Elimizdeki imkanlar çok kısıtlı idi. Ben bu şikayetlerime devam ederken telefonda herkesin nasıl da anlaşılabilir olduğunu görünce "düğüm"lendim. Düğümümü bile kimse anlamadı. Anlayamaz mıydı?
Sonra boş dedik bu işler. Aşktan konuştuk. Bilgece sözler söyledik. O kadar bilgeceydi ki söylediklerimizde hiç aşk yoktu. Aşk, şarap, acı hiçbiri yoktu. Bu yüzden yeminsiz kalmıştık. Bilgelik, elinizden üzerine yemin edileceklerin bir bir alınması idi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bilgelik.. zor gerçekten.