25 Kasım 2009 Çarşamba

Bir Şükran Gününde Daha Şükranlarımızı Sunuyoruz

Thanksgiving denen güne bu kadar az kalmışken, benim için tek anlamı tatil olması iken bayramla birleşmesi biraz olsun mutlu etti beni. Bu yıl kavurma yeme hayaliyle yaşıyorum. Gerçi hindi de fena değildi, ben bu sos tatlı diye alıp tatlılarla birlikte yiyince anlam vermeleri çok zor oluş
Ayrıca bu yıl hiç kimsenin "Turkey day is coming! We're going to eat you!" esprileri yapmayıp beni şiddete meyyal bir hale sokmaması da beni çok mutlu etti. 
 Thanksgiving (Şükran Günü) ne ki şimdi diyen arkadaşlarım için özetle: İlk olarak bizim buralarda hemen Massachusetts'in aşağısında Plymoth adlı bir yerde 1621'de ekip biçtikten sonra tarlaları teşekkür edelim diye düşünerek kutladıkları bir gün olduğu söylenir yeni Amerikalıların. O zamandan beri de Amerika'da farklı Kanada'da farklı vakitlerde kutlanır imiş. Bu hikayenin farklı versiyonları var tabi ki.
Şimdi de aman aile toplansın, hindi yiyelim, elmalı/kabaklı turta yiyelim, patlayana kadar yiyelim diye kutladıkları, her yeri kapatarak da beni sinir ettikleri gün diyebiliriz.
Ben de bu günde Amerikalı olmadığım için şükranlarımı sunmayı planlıyorum.

Hiç yorum yok: